top of page

Plzeňský Prazdroj Slovensko mal vlani rekordný rok

Plzeňský Prazdroj Slovensko (značky Šariš, Smädný Mních, Veľkopopovický Kozel, Gambrinus, či Pilsner Urquell) vo vlastníctve japonskej skupiny Asahi vlani navýšil čistý zisk o polovicu na 11,1 mil. € a tržby o 30% na 131,5 mil. €. V oboch prípadoch to boli rekordné hodnoty. Po roku 2008 pritom tržby klesli na 90 mil. € a firma prerobila 33 mil. €. Predaj piva vlani stúpol o 6% na 1,6 mil. hl. České značky majú 70% podiel na tržbách, hoci sú drahšie ako slovenské (väčšina z nich sa vyrába na Slovensku).

Trhový líder Heineken tu má inú stratégiu—slovenské značky Zlatý Bažant, Corgoň, Martiner, Gemer a Kelt majú až 90% podiel na predaji.

Táto správa je z Ekonomiky DNES, denného prehľadu najdôležitejších ekonomických správ zo Slovenska.

This news is from the Slovak Business News TODAY, one-page summary of all the important Slovak business news.

bottom of page