Plzeňský Prazdroj Slovensko mal vlani rekordný rok
Plzeňský Prazdroj Slovensko (značky Šariš, Smädný Mních, Veľkopopovický Kozel, Gambrinus, či Pilsner Urquell) vo vlastníctve japonskej skupiny Asahi vlani navýšil čistý zisk o polovicu na 11,1 mil. € a tržby o 30% na 131,5 mil. €. V oboch prípadoch to boli rekordné hodnoty. Po roku 2008 pritom tržby klesli na 90 mil. € a firma prerobila 33 mil. €. Predaj piva vlani stúpol o 6% na 1,6 mil. hl. České značky majú 70% podiel na tržbách, hoci sú drahšie ako slovenské (väčšina z nich sa vyrába na Slovensku).
Trhový líder Heineken tu má inú stratégiu—slovenské značky Zlatý Bažant, Corgoň, Martiner, Gemer a Kelt majú až 90% podiel na predaji.