top of page

Slovenské maloobchodné siete majú vyššie ziskové marže ako české

Slovenské maloobchodné siete majú vyššie ziskové marže ako české, ukazujú údaje Finstatu. Obchodná marža, pomer tržieb z predaja tovaru a nákladov na jeho obstaranie, bola v roku 2021 na Slovensku 29% a v Česku 26%. Po zarátaní ostatných nákladov s výnimkou osobných nákladov má slovenský Kaufland hrubú maržu 21,8% a český Kaufland 17,9%. Rovnakým prípadom sú Tesco (20,7% vs. 15,9%), Billa (17,9% vs. 14,8%) a Lidl (17,6% vs. 17%). Jedným z dôvodov vyššej ziskovosti v SR sú nižšie mzdy v pomere k tržbám.


Táto správa je z Ekonomiky DNES, denného prehľadu najdôležitejších ekonomických správ zo Slovenska.

This news is from the Slovak Business News TODAY, one-page summary of all the important Slovak business news.

bottom of page