top of page

Podiel slovenských potravín na pultoch obchodov rastie

Podiel slovenských potravín na pultoch obchodov sa po siedmich rokoch vrátil nad 40%, ukázal pravidelný prieskum Potravinárskej komory Slovenska. Za posledný rok sa zvýšil o 1,5 bodu na 41,4%. Najnižší bol v roku 2017, iba 37,2%. Už tradične má tento podiel najvyšší reťazec COOP Jednota (55%), nasledujú Fresh a CBA (oba 50%). Najmenej slovenských výrobkov je vystavených na pultoch reťazca Lidl (28%), ten ale za posledných päť rokov podiel zdvojnásobil. Najvyšší podiel slovenských výrobkov je v kategóriách mlieko (70%), vody a minerálky (63%) a víno (52%). Najnižší je v cukrovinkách (9%), olejoch (12%) a konzervách (17%). Domáci výrobcovia žiadajú o väčšiu podporu zo strany štátu.


Táto správa je z Ekonomiky DNES, denného prehľadu najdôležitejších ekonomických správ zo Slovenska.

This news is from the Slovak Business News TODAY, one-page summary of all the important Slovak business news.

bottom of page