top of page
Search

Bratislavský závod Volkswagenu čakajú ťažké časy

  • Writer: Vladimír Dohnal
    Vladimír Dohnal
  • Jan 23, 2019
  • 1 min read

Bratislavský závod Volkswagenu od roku 2012 investoval 2 mld € a zvýšil počet zamestnancov z 8.400 na 14.000. Pre rastúcu efektivitu, ale aj spomalenie dopytu v západnej Európe a Číne, prejde od marca pri výrobe modelov SUV zo štyroch na tri zmeny, keď stopne výrobu cez víkendy (začal ju v roku 2010). Malé autá sa namiesto dvoch zmien budú vyrábať v jednej. Závod nebude prepúšťať, ale nebude hľadať náhradu za ľudí, ktorí z firmy odídu, nebude predlžovať zmluvy na dobu určitú, zníži počet agentúrnych pracovníkov, prestane využívať pracovníkov Audi z Maďarska a pošle niektorých svojich zamestnancov do závodov VW v okolitých krajinách. Cieľom je do roku 2025 zvýšiť produktivitu o 30% v porovnaní s vlaňajškom. Je možné, že závod úplne príde o výrobu malých áut (17% tržieb a 40% počtu áut vlani), pre nízky dopyt a príliš nákladné plnenie nových emisných noriem. VW pritom neplánuje v Bratislave vyrábať elektrické autá.

Recent Posts

See All
Silný trh práce

Slovenská miera zamestnanosti  (vek 20-64) vlani vzrástla na rekordnú úroveň a bola vyššia v porovnaní s priemerom EÚ, ktorý je 75,8%,...

 
 
 

Táto správa je z Ekonomiky DNES, denného prehľadu najdôležitejších ekonomických správ zo Slovenska.

This news is from the Slovak Business News TODAY, one-page summary of all the important Slovak business news.

Copyright  © 1994 - 2025   Symsite Research         All rights reserved.

bottom of page