Bratislavský závod Volkswagenu čakajú ťažké časy
- Vladimír Dohnal
- Jan 23, 2019
- 1 min read
Bratislavský závod Volkswagenu od roku 2012 investoval 2 mld € a zvýšil počet zamestnancov z 8.400 na 14.000. Pre rastúcu efektivitu, ale aj spomalenie dopytu v západnej Európe a Číne, prejde od marca pri výrobe modelov SUV zo štyroch na tri zmeny, keď stopne výrobu cez víkendy (začal ju v roku 2010). Malé autá sa namiesto dvoch zmien budú vyrábať v jednej. Závod nebude prepúšťať, ale nebude hľadať náhradu za ľudí, ktorí z firmy odídu, nebude predlžovať zmluvy na dobu určitú, zníži počet agentúrnych pracovníkov, prestane využívať pracovníkov Audi z Maďarska a pošle niektorých svojich zamestnancov do závodov VW v okolitých krajinách. Cieľom je do roku 2025 zvýšiť produktivitu o 30% v porovnaní s vlaňajškom. Je možné, že závod úplne príde o výrobu malých áut (17% tržieb a 40% počtu áut vlani), pre nízky dopyt a príliš nákladné plnenie nových emisných noriem. VW pritom neplánuje v Bratislave vyrábať elektrické autá.
Recent Posts
See AllV cene 250.000 € bytu v Bratislave sú náklady na pozemok (50.000 €) a 5-ročný povoľovací proces (30.000 €), uviedol Milan Murcko, šéf...
Bratislavský závod Volkswagenu sa snažil získať výrobu elektrického modelu VW ID.1, ale napriek dobrému umiestneniu v rámci interných...
Slovenská miera zamestnanosti (vek 20-64) vlani vzrástla na rekordnú úroveň a bola vyššia v porovnaní s priemerom EÚ, ktorý je 75,8%,...