Public broadcaster RTVS is government-friendly


Petra Stano Maťašovská, head of the radio news dept. at the public media RTVS, issued an internal memo ordering RTVS reporters to ignore proposals the opposition parties put forward in parliament. She also banned them from mentioning issues brought up by private media, as well as anti-government protests. The opposition parties are crying foul, saying the memo violates RTVS’ public charter and amounts to censorship. RTVS confirmed the memo, but says other media “misinterpreted it”.

                    The SNS-nominated RTVS CEO, Jaroslav Rezník, has changed news dept. management, forced many journalists out, and made news reports more government-friendly.



Please reload

Táto správa je z Ekonomiky DNES, denného prehľadu najdôležitejších ekonomických správ zo Slovenska.

This news is from the Slovak Business News TODAY, one-page summary of all the important Slovak business news.

Chinese Zhenhua Data has been collecting information about Slovaks


Chinese firm Zhenhua Data has been collecting information about people and institutions from all over the world and providing it to Chinese institutio...

Security hole in eHealth


Ethical hacker Pavol Lupták and his Nethemba company have found a security hole in the eHealth app. He was able to download a list of 390,000 people t...

Bezpečnostná diera v eHealth


Etický hacker Pavol Lupták a jeho firma Nethemba odhalili obrovskú bezpečnostnú dieru v štátnej aplikácii eZdravie. Bol schopný získať zoznam 390.000...

Please reload

Copyright  © 1994 - 2019    Symsite Research         All rights reserved.