Bödör ryžuje aj na železniciach

Najnižšiu ponuku na modernizáciu železničnej trate medzi Bratislavou a českou hranicou podala kazašská firma Integra Construction (212,5 mil. €), tvrdia zdroje denníka N. Štátne Železnice SR pritom očakávali cenu 305 mil. €. Nasledujú ponuky konzorcií ICM a Váhostavu (275 mil. €) a Strabag – Swietelsky – Eurovia (353,5 mil. €). Ponúknutá cena ale nie je rozhodujúca, dôležité sú vzťahy s bezpečnostnou agentúrou Bonul oligarchu Miroslava Bödöra. Štátna firma totiž podpis zmluvy podmieňuje vlastníctvom certifikátu „systémového integrátora SW C4”, ktorý vlastní iba Bonul a dve ďalšie firmy, z toho jedna prepojená na Bonul. Úrad pre verejné obstarávanie dal nedávno za podobnú podmienku v 5 mil. € tendri pokutu 25.000 € Sociálnej poisťovni.

Rovnaký certifikát vyžadujú Železnice SR aj pri 95 mil. € tendri na modernizácie trate pri Poprade. Tu ešte ponuky uchádzačov nie sú známe.

(dennikN.sk)

Táto správa je z Ekonomiky DNES, denného prehľadu najdôležitejších ekonomických správ zo Slovenska.

This news is from the Slovak Business News TODAY, one-page summary of all the important Slovak business news.

Copyright  © 1994 - 2019    Symsite Research         All rights reserved.